22 juni 2014

OLIVER

In januari 2015 moet hij uitkomen, mijn nieuwe young-adult-roman. Ik heb lang over dit boek gedaan en dat komt omdat het een 'bekend' personage betrof, namelijk Oliver uit mijn boek DE DAGEN VAN DE BLUEGRASSLIEFDE. In dat boek is hij 18, komt uit Noorwegen en ontmoet de Nederlandse Tycho. In het nieuwe boek - OLIVER - lees je wat er daarvóór in zijn leven gebeurd is. Hij is dan 16. Naast Oliver speelt ook zijn beste vriend (en neef) Bendik een grote rol.
Het boek komt bij uitgeverij Querido uit en kreeg een prachtig omslag van de bekende boekdesigner Roald Triebels (die o.a. ook de boeken van Herman Koch vormgeeft).
Ik hoop van harte dat na de andere boeken in de 'serie' over Tycho en Oliver (waartoe ook ONS DERDE LICHAAM behoort) dit boek jullie ook zal bevallen. Het is weer heel anders, en dus is het allemaal nogal spannend voor me. Oei. Januari.