20 november 2018

DE DAGEN VAN DE BLUEGRASSLIEFDE naar...

Met elk bericht van verkoop naar het buitenland ben ik blij, maar sommige berichten zijn meer bijzonder dan andere...

Ik heb al zo'n twintig jaar geleden een liefde voor het land Letland opgedaan, de middelste Baltische staat, waar het verleden flink aan het krassen is geweest, maar waar ook zoveel mensen streven naar optimisme en moderniteit. Hoe gelukkig was ik dus toen ik hoorde dat de leukste kinderboekenuitgeverij van Letland - Liels un Mazs - een van mijn boeken uit wil geven. En dan meteen ook een young adultboek: De dagen van de bluegrassliefde!

Dit boek, een van de titels die me persoonlijk het meest heeft gebracht, zal in 2020 in het Lets verschijnen. Het gaat over de grote gloeiende verliefdheid tussen de Nederlandse Tycho en de Noor Oliver, en eenentwintig jaar na verschijnen zullen die twee ook in het Lets hun liefde aan elkaar bekennen.

Heel veel dank aan Alise Nigale, mede-oprichtster en uitgever van Liels un Mazs en aan Luciƫnne van der Leije van uitgeverij Querido.