26 oktober 2017

BOEK MET BEORN NIJENHUIS EN SANNE TE LOO!

In de tweede week van januari zal het boek er zijn: DE JONGEN DIE MET DE DIEREN SCHAATSTE. Het is mijn eerste boek met de geweldige Sanne te Loo, en dat verheugt me zeer. Ik ben heel benieuwd wat jullie van haar kleurrijke, scenisch verbluffende werk in dit boek zullen vinden, ik ben er erg blij mee. En ik niet alleen: Beorn Nijenhuis ook. Beorn is neurowetenschapper, maar veel mensen zullen hem kennen als een van Hollands opvallendste profschaatsers. Hij begon zijn carrière als Canadees jongetje, trainend op het meer achter zijn huis, in de bergen, tussen de toekijkende dieren, en stond uiteindelijk (o.a.) aan de startlijn in Turijn, waar in 2006 de Olympische Winterspelen gehouden werden. Dit boek, met niet al te veel tekst en des te meer beeld, vertelt over hoe een jongetje zijn droom weet vast te houden - en soms even niet. Het verhaal is bijna sprookjesachtig, maar ondertussen helemaal wáár. Ik ben er extra trots op, omdat het mede stamt uit de nu al jarenlange vriendschap tussen Beorn en mij. We spraken ook al jarenlang over een boek, en nu komt het er dan eindelijk van... Het mooie ontwerp van het omslag is van Maarten Deckers en de begeleiding kwam natuurlijk geheel van mijn vaste Querido-redacteur Mirjam Bolt.