24 mei 2016

Nominaties Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen

Een van de leukste jury's is de Vlaamse Kinder- en Jeugdjury. In de afgelopen jaren mochten Ype+Willem en Floor de Goede en ik de prijs in ontvangst nemen voor onze SOFIE EN DE PINGUÏNS en werd ik samen met Philip Hopman tweede met TOEN KWAM SAM en nog eens tweede, nu met Mattias De Leeuw, met DERTIEN RENNENDE HERTJES.

Onlangs zijn de nominaties voor het schooljaar 2016/2017 bekendgemaakt. Veel Vlaamse kinderen zullen in elke leeftijdscategorie weer kennismaken met acht verschillende kinderboeken.
Het verheugt me om te kunnen zeggen dat twee van mijn boeken in twee verschillende leeftijdsgroepen meedoen.

In groep 3:
STEM OP DE OKAPI (met Martijn van der Linden, uitgeverij Querido).
De andere boeken in deze categorie zijn:
WOLKEN BOVEN WATERDORP - Hilde Vandermeeren
KAPITEIN KEES - Anke Kranendonk
DE RONDE VAN VARKEN - Brigitte Minne & Joris Thys
TOEN DE ZEE STIL WAS - Annelies Beck & Karolien Raeymaekers
DE TUIN VAN DE WALVIS - Toon Tellegen & Annemarie van Haeringen
MEISJE IN HET ROOD - Aaron Frisch & Roberto Innocenti
WACHT! HET ANTI-VERVEELBOEK VAN TANTE BEES EN TANTE TOES - Mieke Dobbels & Vicky Lommatzsch & Sabien Clement

In groep 6:
HET KANKERKAMPIOENSCHAP VOOR JUNIOREN (met Roy Looman)
De andere boeken zijn:
MIJN VRIEND HITLER - Piet De Loof
GRENSGANGERS - Aline Sax
IK GEEF JE DE ZON - Jandy Nelson
DE ZEE ZIEN - Koos Meinderts
WAAR HET LICHT IS - Jennifer Niven
IS LIEFDE LASTIG? - Reinde De Pelseneer
SHINU - Jonas Boets

De bekendmaking van de winnaars zal eind april/begin mei 2017 zijn. 
Meer info kan binnenkort gelezen worden op www.kjv.be.