10 januari 2018

DE JONGEN DIE MET DE DIEREN SCHAATSTE

Vandaag, 10 januari 2018, verscheen DE JONGEN DIE MET DE DIEREN SCHAATSTE, het boek dat ik bij Querido maakte samen met Beorn Nijenhuis en tekenaar Sanne te Loo.
Ik wilde al een tijdje met Sanne werken, na haar prachtige eigen prentenboeken en haar werk voor bijvoorbeeld DE DUIK van Sjoerd Kuyper en KERSENHEMEL met Jef Aerts. En voor dit boek was de kans er. ik ben heel blij met het resultaat. Ook met de sterke vormgeving, die van Maarten Deckers is.

Het boek vertelt over de kleine Beorn die op het meer achter zijn huis in Canada oefenrondjes schaatst. Hij is acht jaar en later zal hij op de Olympische Winterspelen starten. Dat weet hij nu nog niet. En de dieren die toekijken? Blijven die hem volgen?

Op 18 januari is de boekpresentatie van dit verhaal, dat voortgekomen is uit mijn al zo'n tien jaar durende vriendschap met Beorn, die tegenwoordig neurowetenschapper is. Ik ben zelfs bij zijn familie in Canada geweest en heb het meer gezien. DE JONGEN DIE MET DE DIEREN SCHAATSTE is volgens de achterflap 'een lees- en kijkboek over hoe een jongetje een professioneel sporter werd - en altijd ook dat jongetje van acht bleef'. Een soort op-ware-gebeurtenissen-gestoeld-sprookje.
Wie wil komen bij de boekpresentatie is welkom. Erben Wennemars, ook oud-schaatser, is onze speciale gast. Zie de details hieronder.
Maar in elk geval: het boek is er nu!