22 juni 2017

VLAG EN WIMPEL 2017

Gisteren was de midzomerkinderboekenborrel, georganiseerd door de CPNB, het jaarlijkse evenement waarop de griffels en penselen bekend worden gemaakt. Ook dit jaar waren er weer veel mooie bekroningen. Bijzonder blij was ik met de griffel voor SIENS HEMEL van Bibi Dumon Tak en Annemarie van Haeringen en de penseel én griffel voor TANGRAMKAT van Martijn van der Linden en Maranke Rinck. De andere boeken ga ik snel lezen en bekijken.

De jury's deelden ook Vlag en Wimpels uit ('eervolle vermeldingen') en ik kreeg er een voor het boek dat ik voor en met Floor de Goede maakte: IK BEN BIJ DE DINOSAURUSSEN GEWEEST. Hoewel het vooral Floors boek is, zijn we samen toch erg blij met deze erkenning en extra aandacht voor het boek. Het werd uitgegeven door Querido en het mooie juryrapport zegt o.a.: 'De grote, afwisselende en expressieve tekeningen van Floor de Goede, vol grappige details en stripelementen vertellen dit verhaal fantastisch. Maar de verhaalopbouw en episode-indeling duiden ook op een intensieve samenwerking tussen illustrator en schrijver.'
Hartelijk dank, jury!

Alle andere bekroningen lees je hier