26 juli 2017

RADIO - GOEDEMORGEN MET...

Aanstaande zaterdag, 29 juli, ben ik van 10:00 tot 12:00 uur te horen op Radio 4. Nou ja, er is voornamelijk muziek, héél mooie klassieke muziek die ik aankondig en waar ik iets over vertel. Ik heb voornamelijk naar de verhalen achter de stukken gezocht, en ik mocht vreemde en niet zo heel gebruikelijke sonates en symfonieën laten horen.
Dus: iets met een mopshondje, iets Egyptisch, iets met een oude dame die verliefd werd op Virginia Woolf, iets met een aanslag op een man die heel onschuldig een sigaar rookte, iets over mijn geweldige broer, en natuurlijk een hint naar het songfestival.
Ik ben de AVRO heel dankbaar dat ik gevraagd werd en dat ik de uitzending zelf mocht presenteren. Het was een van de leukste dingen die ik de afgelopen jaren mocht doen. Ik hoop dat de luisteraars het ook zullen kunnen waarderen. Je beluistert het dus op radio 4, of via deze link: hier.

Componist Hans Rott, die een man die gewoon maar een sigaar opstak dreigde neer te schieten. Waarom? Ik vertel het zaterdag. O, en zijn symfonie is echt prachtig.