3 februari 2015

OLIVER is er!

Vrijdagavond vieren we het verschijnen van mijn nieuwe young-adultroman OLIVER (zie onder), maar vandaag wordt hij uitgeleverd naar de boekhandels: het boek waar ik zo'n acht jaar over dacht, en dat er nu dan eindelijk is.
In dit boek staat het verhaal van Oliver die je kunt kennen uit DE DAGEN VAN DE BLUEGRASSLIEFDE. Het speelt twee jaar éérder, en behalve Oliver komen we ook zijn vader, zijn moeder en vooral zijn neef en beste vriend Bendik tegen.

Van DE DAGEN VAN DE BLUEGRASSLIEFDE verschijnt - ook vandaag - de iets gewijzigde, bijgewerkte vijfde druk. Beide boeken kregen een prachtig stevige vormgeving van meesterdesigner Roald Triebels (ook bekend van o.a. VENTOUX en HET DINER).

Op 10 maart zal mijn boek met Martijn van der Linden verschijnen, STEM OP DE OKAPI, maar eerst is OLIVER er dus. Al deze titels worden uitgegeven door Querido en stonden onder begeleiding van mijn uitmuntende redacteur Mirjam Bolt.

Aanstaande vrijdagavond dus een theater-viering van zowel de Bluegrass als Oliver. Al mijn jonge schrijftalenten treden op, maar ook schrijver Raoul de Jong en dichter Kees Spiering, er zullen wat verrassingen zijn, mijn ontdekker Jacques Dohmen opent de avond en, Flo en Ype zijn er, er is muziek van bluegrassband The Cannonball Johnsons, van blogfenomeen Teske de Schepper en van de grote Douwe Bob. Hieronder de uitnodiging aan iedereen- jullie zijn van harte welkom, de avond is gratis, en ik zou het erg super vinden als jullie er zijn. Het enige dat je hoeft te doen is in zachte stoelen achterover te leunen en de optredens tot je te nemen!