13 september 2014

WIJ EEN PLAN - JIJ EEN PRIJS, PROMOTIEWEDSTRIJD OLIVER

Mijn uitgeverij, Querido, schreef een bijzondere wedstrijd uit: iedere lezer of andere betrokkene, jong, of minder jong, wordt uitgenodigd om mee te denken bij de promotie van mijn nieuwe jeugdboek, OLIVER, en bij de heruitgave van DE DAGEN VAN DE BLUEGRASSLIEFDE. En er valt behoorlijk wat te winnen! Zie onder!


WIJ EEN PLAN – JIJ EEN PRIJS
Precies vijftien jaar geleden verscheen De dagen van de Bluegrassliefde. Een jeugdroman over Tycho en Oliver, die stralend verliefd worden en proberen zich staande te houden in hun omgeving. Het boek werd lovend ontvangen door zowel pers als publiek. Auteur Edward van de Vendel ontvangt nog wekelijks mails van jongeren over dit boek.
Zowel De dagen van de Bluegrassliefde als de opvolger Ons derde lichaam werden bekroond met de Gouden Zoen, prijs voor het beste jeugdboek.

Eind januari 2015 verschijnt Oliver, een nieuwe roman die zich afspeelt vóór De dagen van de Bluegrassliefde. Dit nieuwe Young Adult-boek gaat over Oliver (16), over Bendik, zijn neef en beste vriend en over alles wat er binnen één dag fout kan gaan.
Natuurlijk willen we dat Oliver een net zo groot publiek bereikt als zijn voorgangers, en daarvoor roepen we jouw hulp in!

Maak een ontzettend tof promotieplan waardoor zowel Oliver als de (geheel vernieuwde!) uitgave van De dagen van de Bluegrassliefde onder de aandacht komen.  De doelgroep van beide boeken is ongeveer gelijk: jongeren tussen de 14 en 18 zijn de belangrijkste doelgroep, maar uit ervaring weten we dat ook veel volwassenen deze boeken enthousiast zullen lezen.
Stuur ons je plan (zie hieronder hoe precies). Een jury van professionals (Schrijvers, BN’ers en reclamemakers) beoordeelt welk plan het beste is. Dat plan wordt vervolgens uitgevoerd rond het verschijnen van het boek, in januari 2015.

Wat moet je doen?
Ø  Stuur een mailtje naar promotie@singel262.nl waarin je vertelt dat je mee wil doen aan de wedstrijd. Je kunt mailen tot 10 oktober, maar doe het zo snel mogelijk, want dan heb je meer tijd om je plan te maken!
Ø  Wij sturen je dan wat meer informatie over Oliver toe, en als je wilt ook het e-book van De dagen van de bluegrassliefde.
Ø  Je uitgebreide campagneplan voor Oliver én de heruitgave van De dagen van de bluegrassliefde kun je insturen (via mail of post) tot 14 november.
Ø  Je bent uiteraard vrij in het maken van plannen, maar er zijn een paar dingen die je moet weten: je moet rekenen op een beperkt campagnebudget: het is juist de bedoeling het boek met veel free publicity te lanceren. Het budget dat je in je plan kunt opnemen is € 500,-.

Eh, ja, en dan?
Natuurlijk: er is ook iets te winnen. De winnaar(s) ontvangen een geldbedrag van € 450,- . De tweede prijs is een boekenpakket t.w.v. 250 euro, en de derde prijs wint een boekenpakket ter waarde van 150 euro. Alle inzendingen ontvangen na verschijnen het boek Oliver als dank voor hun deelname.