WIJ EEN PLAN – JIJ EEN PRIJS
Precies vijftien jaar geleden verscheen De dagen van de Bluegrassliefde. Een jeugdroman over Tycho en
Oliver, die stralend verliefd worden en proberen
zich staande te houden in hun omgeving. Het boek werd lovend ontvangen door
zowel pers als publiek. Auteur Edward van de Vendel ontvangt nog wekelijks
mails van jongeren over dit boek.
Zowel De dagen van de
Bluegrassliefde als de opvolger Ons
derde lichaam werden bekroond met de Gouden Zoen, prijs voor het beste
jeugdboek.
Eind
januari 2015 verschijnt Oliver, een
nieuwe roman die zich afspeelt vóór De
dagen van de Bluegrassliefde. Dit nieuwe Young Adult-boek gaat over Oliver
(16), over Bendik, zijn neef en beste vriend en over alles wat er binnen één
dag fout kan gaan.
Natuurlijk willen we dat Oliver
een net zo groot publiek bereikt als zijn voorgangers, en daarvoor roepen we
jouw hulp in!
Maak een ontzettend tof promotieplan waardoor zowel Oliver als de (geheel vernieuwde!) uitgave van De dagen van de Bluegrassliefde onder de aandacht komen. De doelgroep van beide boeken is ongeveer gelijk: jongeren tussen de 14 en 18 zijn de belangrijkste doelgroep, maar uit ervaring weten we dat ook veel volwassenen deze boeken enthousiast zullen lezen.
Stuur ons je plan (zie hieronder hoe precies). Een jury van
professionals (Schrijvers, BN’ers en reclamemakers) beoordeelt welk plan het
beste is. Dat plan wordt vervolgens uitgevoerd rond het verschijnen van het
boek, in januari 2015.
Wat moet je doen?
Ø
Stuur een mailtje naar promotie@singel262.nl waarin je vertelt
dat je mee wil doen aan de wedstrijd. Je kunt mailen tot 10 oktober, maar doe
het zo snel mogelijk, want dan heb je meer tijd om je plan te maken!
Ø
Wij sturen je dan wat meer informatie over Oliver toe, en als je wilt ook het
e-book van De dagen van de
bluegrassliefde.
Ø
Je uitgebreide campagneplan voor Oliver én de heruitgave van De dagen van de bluegrassliefde kun je
insturen (via mail of post) tot 14 november.
Ø
Je bent uiteraard vrij in het maken van plannen,
maar er zijn een paar dingen die je moet weten: je moet rekenen op een beperkt
campagnebudget: het is juist de bedoeling het boek met veel free publicity te
lanceren. Het budget dat je in je plan kunt opnemen is € 500,-.
Eh, ja, en dan?
Natuurlijk: er is ook iets te winnen. De winnaar(s) ontvangen
een geldbedrag van € 450,- . De tweede prijs is een boekenpakket t.w.v. 250
euro, en de derde prijs wint een boekenpakket ter waarde van 150 euro. Alle
inzendingen ontvangen na verschijnen het boek Oliver als dank voor hun deelname.